Retourneren & Klachten

Wij doen er alles aan om uw op de website goed te informeren over onze producten. Mocht er desondanks een artikel zijn dat niet aan uw verwachtingen voldoet, kunt u deze retourneren. Leest u hiervoor a.u.b. aandachtig onderstaande informatie.

Annuleren
Wanneer een bestelling nog niet verstuurd is kunt u deze kosteloos annuleren. Annuleert u een bestelling die al aan u is verzonden, dient u de bestelling bij bezorging te weigeren. KidsWinkelonline stort de aankoopsom, na goede ontvangst van de goederen aan u terug. Hierbij worden de gemaakte verzendkosten in mindering gebracht. Let op: dit geldt alleen wanneer u de bestelling weigert en ongeopend door de bezorger laat meenemen.

Retourneren & Ruilen 
Vanaf de dag van levering heeft u 14 dagen om zonder opgaaf van redenen het artikel te retourneren.Alle annuleringen, retouren en ruilingen dienen schriftelijk aan Kidswinkel online gemeld te worden. Producten kunnen alleen ongebruikt en in de redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking geretourneerd worden. Wij bevestigen zowel de aanmelding als de ontvangst van uw retour per e-mail.

Wij ruilen het artikel indien voorradig direct om of storten binnen 14 werkdagen het aankoopbedrag + eventuele heenverzendkosten terug op uw rekening.

Retourneren van de gehele bestelling
In ontvangst genomen goederen kunt u terugsturen naar onderstaand retouradres.De verzendkosten van het retourneren zijn ook voor uw rekening. De aankoopsom van de door u geretourneerde producten wordt binnen 30 dagen aan u teruggestort.

Retourneren van een deel van uw bestelling
Bij het retour sturen van een deel van uw bestelling zijn de verzendkosten van het retourneren voor uw rekening. De aankoopsom van het door u geretourneerde deel van de bestelling wordt binnen 30 dagen aan u teruggestort. De verzendkosten voor het versturen worden in dit geval niet gerestitueerd.

Alle annuleringen, retouren en ruilingen dienen schriftelijk aan Kidswinkel online gemeld te worden. Dit kan via e-mail of post. U dient hierbij uw volledige naam en factuurnummer te vermelden. Ruilingen die niet of niet binnen de gestelde termijn zijn aangemeld worden niet door ons geaccepteerd.

Kosten retourzending

De kosten van de retourzending zijn geheel voor de rekening van de verzender en worden daarom niet door KidsWinkelonline vergoed.

Slechts wanneer de fout door www.kidswinkelonline.nl is veroorzaakt (bijvoorbeeld bij het toezenden van een incompleet of verkeerd product) zullen wij de kosten voor het retourneren voor onze rekening nemen.

Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan KidsWinkelonline heeft gedaan. Dit i.v.m. eventuele fraude met terugbetalingen. Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 30 dagen aan u terugbetaald.

Klanten uit België dienen naast hun bankrekeningnummer tevens het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.

Wanneer u de retourzending niet (voldoende) frankeert (bij PostNL) zijn wij helaas genoodzaakt kosten in rekening te brengen. Het betreft dan de kosten welke ons door PostNL in rekening gebracht worden voor het bezorgen van ongefrankeerde zendingen (vanaf € 14,00). Dit betekent dat deze kosten minimaal € 14,00 bedragen. Deze kosten worden ingehouden op de creditnota van de voor ruiling aangeboden artikelen.

Retourzendingen, welke buiten de retourtermijn verzonden worden (datum poststempel is bindend), worden niet gecrediteerd en worden automatisch eigendom van KidsWinkelonline.nl. Wij verzoeken u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen mocht er zich een situatie voordoen waarin u voorziet dat er problemen ontstaat.

U kunt artikelen retourneren naar het volgende retoursadres(niet bezoekadres):


KidWinkelonline

Orteliuslaan 891

3528 BE Utrecht


Heeft u een klacht over een artikel?

 
Voor het melden van klachten geldt een andere procedure dan voor retourneren. Wij vragen je om je klacht binnen enkele dagen aan ons kenbaar te maken. Vermeld hierbij altijd het nummer van uw bestelling en uw telefoonnummer zodat wij contact met u kunnen opnemen. In overleg met u, lossen wij uw klacht zo spoedig mogelijk op. Bij gebreken aan een artikel of bij verkeerd bezorgde artikelen vragen wij u altijd deze te retourneren.

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen. Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.